29 days to go

Hej hallå!
Jag lever och allt sånt där. Det har varit så mycket just nu bl.a. väldigt mycket personligt och sånt, men ska försöka hålla bloggen vid liv nu sista månaden! Nu ska ni få en sammanfattning på vad som hänt sedan jag bloggade sist.

Någon helg i början av Mars tog jag bussen upp till Auckland för att hälsa på min danska kompis Maja som jag lärde känna på sydöresan och Australienresan. Vi gjorde väl egentligen inget speciellt, shoppade lite och umgicks bara med varandra. Var i alla fall grymt kul att se henne igen eftersom jag inte sett henne sen vi kom tillbaka från Aussie. Det var en mysig helg uppe i Auckland.

Slutet av Mars var det Balloons Over Waikato. Det är typ en luftballongfestival som håller på i en vecka i Hamilton. Det är olika event varje dag och väldigt många luftballonger. Jag och Mary var och kollade på det en morgon. Tim och Britt är med i ett ballongcrew så dem var väldigt upptagna hela veckan, tror dem gick upp fem varje dag och kom hem typ tio-elva. Som bilden visar så var det inte bara vanliga ballonger utan även lite andra sorter.

Så 13-15 April var jag och min SPL klass + den andra SPL klassen på camp i Taupo. Vi åkte från Hamilton på Söndag eftermiddag och när vi kom fram till Taupo satte vi upp våra tält och bara umgicks resten av kvällen. Gick och la oss rätt tidigt ändå för att vara camp, men det blir mörkt vid sju här nu så man tror att det är mycket senare än det är. Lagomt kallt var det att sova i tält, men vi överlevde.
Dag 2 gick vi upp och fick sen skjuts in till Taupo och hade gemensam frukost på McDonald's innan vi fick 4 timmars fritid som jag, Zoe och Zohey spenderade inne i Taupo och gick runt i affärer och sånt. Tänkte först hoppa bungyjump men insåg att jag faktiskt måste spara mina pengar, trots att bungy är väldigt kul. På eftermiddagen åkte vi till ActionWorld. ActionWorld är då som en stor hoppborg där man kan göra massa saker, typ svinga sig i såna där cirkusgungor, gå på lina, armgång, leka gladiator osv. Allt det är på hög höjd så om man ramlar så åker man rakt ner i hoppborgen så man landar mjukt. Vi var där ett par timmar innan vi åkte tillbaka till våra tält och lagade middag. Efter middagen åkte vi till några hotpools och värmde upp oss lite innan vi åkte tillbaka till tälten för att sova.
Dag 3 gick vi upp och packade ihop alla våra grejer, tält och allt det. Packade in oss i våra minibussar och åkte till Huka Falls. Från Huka Falls sprang vi längs med Waikato River typ 2-3 km där våra lärare väntade med minibussarna. Då bytte vi om till våtdräkter och vi åkte ytterligare en bit upp längs floden, där fick vi varsitt traktordäck och en flytväst. Sen hoppade vi i floden! Vi kanske flöt med floden i 1-2 timmar, har inte riktigt koll på tiden. Är glad att vi hade våtdräkter i alla fall, för lite kallt om fötterna och händerna var det. Vi hoppade av vid några naturliga hot pools där vi värmde upp oss ett bra tag innan vi gick tillbaka till minibussarna, bytte om, åt lunch och sen åkte tillbaka till Hamilton. Det var i alla fall ett par roliga dagar!

Tog påsklov en dag tidigare för att åka norrut med Jayana. Så jag spenderade påskhelgen med Jay och hennes släkt uppe vid en strand. Inte gjorde vi så mycket speciellt, mycket filmtittande och lite promenader på stranden men det var mysigt. Kom tillbaka i Måndags och nu har jag lov fram till 4 Maj. Inga speciella planer inför lovet, sova och träna typ. Tack och lov är vädret inte så hemskt, det är runt 20 grader här fortfarande så man kan gå i shorts. Eller ska inte säga nått, folk går i shorts här i mitten av vintern också. Inte för att man kan kalla NZ vinter för vinter men ja ni fattar nog vad jag menar.

Mina dagar här på andra sidan jorden går sakta mot sitt slut, om 29 dagar har jag precis lyft från Auckland och sitter på första flyget mot Hong Kong. Så många blandade känslor för detta. Citerar Josefine "Har grov ångest över att jag ska åka hem, allt känns på riktigt extremt jobbigt pga att jag ska åka hem. Samtidigt har jag hemlängtan. Försök förstå er på den ni."

Vi hörs då Sverige och ses ganska snart!