Dag 7&8 Wanaka - Milford Sound - Queenstown

Dag 7

Rise and shine tidigt idag igen. Ännu en lång bussresa framför oss, men dagens bussvy var helt AMAZING. På väg till Milford Sound åkte vi igenom en tunnel och när vi kom ut ur den gapade i princip alla, var dock inget som gick att fånga på kamera. Man måste åka dit för att förstå hur fint det var med de höga bergen och allt vatten som rann längs väggarna. I alla fall så gjorde vi några fotostopp på väg till Milford men även lite bussrutefoton.

Efter en hel del buss kom vi äntligen fram till Milford Sound och åkte ut med vår båt som vi skulle spendera natten på. Har inte så mycket mer att säga om Milford än att det är så himla vackert och vi bodde verkligen hur fint som helst och maten var sååååå god! Här är vårt rum på båten:

Man fick välja att åka runt med en minibåt eller kajaka när vi kommit fram till vår sovplats. Jag valde att ta båten för att försöka få lite fina bilder.

När vi kom tillbaka från båtturen så bestämde sig jag och några till oss för att vi skulle bada. Ja ni hörde rätt... Det var 9 grader i vattnet så det var en väldigt uppfriskande simtur kan jag i alla fall säga ;) Nej det var rätt kul och jag kan nu säga att jag badat i Milford Sound!

Efter badet tog vi en låååååång varm dusch och höll nästan på att missa middagen. Middagen var en najs buffé med väldigt god mat. Dock mådde alla lite halvt illa efteråt eftersom vi åt så mycket.. Resten av kvällen sprang vi runt och lekte på båten och fick faktiskt och la oss hyffsat tidigt för att vara oss.

Dag 8

Väckning hände klockan 7 och vi åt en grymt god frukost. Sen åkte båten ut på Tasmanhavet vilket var ganska gungigt men den åkte tillbaka ganska snabbt. Vid 10 tiden var vi på land igen och återigen på bussen. Denna gång var det destination QUEENSTOWN!!

Innan vi kom till vår accommodation gjorde vi ett stopp vid AJ Hacket Kawaru Bridge Bungy där vi fick reda på mer om bungyns historia och de som ville och hade pengar fick chansen att hoppa den 43m höga bungyn som var den allra första bungyn i världen. Kan säga att jag fick lite av en chock när vi stod där och såg de andra hoppa, 43m såg väldigt högt ut och dagen efter skulle jag hoppa 134m bungy.... Ja, jag började bli nervös redan då.

Sen åkte vi till vår accommodation, gjorde oss i ordning och gick ut för att äta i Queenstown och vid nio tiden mötte vi upp resten av gruppen vid Fear Factory för att göra ett besök i deras Haunted House. Vet ni hur läskigt jag tycker att spökhus är eller? Det var kolsvart hela vägen och man kunde inte se ett piss. Folk kom och tog i dina ben, ditt hår och dina armar. Sa läskiga saker, lysande lampor här och där, kedjor som hängde från taket osv. Kan säga att jag blundade hela vägen och gick med mitt huvud nerböjt och skrek väldigt mycket mellan skrattattackerna. Nej fy, det var kul men inget jag gör frivilligt. Blev ju i princip tvingad av mina kära vänner. Usch. Var skönt att skrika ur sig lite nervositet inför morgondagen dock..

När vi kom tillbaka till vårt motell träffade vi de tyska killarna vi träffade i Motueka (som låg en dag före oss) så hängde med dem resten av kvällen/natten. Vi kunde ju inte sova på grund av att vi var alldeles för nervösa så vi var uppe till typ 4-5 den natten med tyskarna. När vi skulle gå till deras rum mitt i natten och det var kolsvart ute lyckades ju klantarsel Annie hoppa rakt in i ett träd så jag fick ett stort och ganska djupt rivsår. Fråga inte ens hur jag lyckades med detta...