Dag 1&2 Christchurch - Kaikoura

Dag 1

Satte mig på flyget i Hamilton vid 11 tiden och kom fram till Christchurch cirka halv 1. Där träffade jag Alexandra som kommit med sitt flyg från Wellington och vi satt och pratade och spelade kort osv till klockan 5 när vi skulle träffa de som vi skulle spendera de kommande 10 dagarna med. Vi satte oss på bussen och åkte till ett hostel i Christchurch. Första natten var rummen redan bestämda så jag hamnade i samma rum som Alex och två tyska tjejer, Emma och Hannah. Vi åt middag och gjorde sedan lite lekar för att lära känna varandra och lekte lite i lekparken. Ett besök på Countdown (Ica typ) hann vi också med innan vi alla spända på vad som skulle hända de kommande dagarna gick och la oss.

Dag 2

Började dagen med frukost, packade väskorna och sedan gick vi på bussen för att åka in till Christchurch. Där spenderade vi några timmar med att titta på den förstörda staden, det var en väldigt stor jordbävning där för några år sedan och staden har fortfarande inte reparerat sig sen dess. Vi besökte också ett museum och en jättefin park! Angående elefanten så är det Frocetto, vår tourmaskot. Italienarna döpte honom och jag har nu tagit reda på vad hans namn betyder om man översätter det, hahahahaha. Tänker inte skriva det här.
Efter Christchurch började bussresan mot Kaikoura. En liten stad med väldigt fin utsikt. Där åkte vi direkt och kollade på en massa sälar, mest sälbebisar men även stora sälar också. Vi gick lite väl nära de stora sälarna för en av dem gick till attack, tänk er en väldigt stor säl som hoppar mot dig... Klart man blir rädd.
Sen åkte vi till nästa natts boende som var i Kaikoura. Fanns inte direkt mycket att göra där så jag och Alex gick på en promenad innan middagen för att undersöka byn lite. Vi hittade en så himla fin strand som vi spenderade nån timme på. Efter det var det BBQ på hostelet och lite fler lekar, vi delades in i "djurgrupper" som vi skulle få göra olika uppdrag med varje kväll sa dem. Inte för att det direkt blev varje kväll men typ en eller två kvällar efter gjorde vi lekar med de grupperna.
Sen gick vi och la oss, jag och Alex delade rum med två tjejer från Chile denna natt. Flo och Vale.