Dag 10&11 Queenstown - Twizel - Christchurch

Dag 10

En ganska tidig morgon igen eftersom vi var tvungna att vara utcheckade från vårt hostel vid halv 11. Vi gick upp, åt frukost, duschade och packade våra väskor och lämnade dem i bussen. Sen hade vi 3 timmar fritid i Queenstown då vi i princip inte gjorde någonting eftersom vi var rätt trötta allihopa, speciellt jag och Malin. Sen åkte vi buss i någon timme och det var dags för Jet Boat Ride! Kan ju säga att jag inte alls var taggad, vädret var kallt och blåsigt och jag frös väldigt mycket + att jag var väldigt trött. Det gick över till övertrötthet när vi väntade på vår tur så jag roade mig själv ganska lätt den halvtimmen innan vi fick hoppa in i båtarna. Fanns ingenting att göra så vi tog en hel del fula bilder istället.

Sen var det vår tuuuur. Var fett otaggad och trodde vi skulle åka runt och kolla på lite saker, men jag hade ganska fel. Hela båtturen gick ut på att chaffören ville blöta ner oss så mycket som möjligt och skrämma oss så mycket han kunde också. Det gick snabbt med tvära vändningar och stopp. Var så sjuuuuukt kul. Helt klart värt väntan även fast jag innan kände för att gå tillbaka till bussen och sova. När vi kom tillbaka var alla lagomt blöta.. Mitt hår var blött och tovigt efter, såg lite ut som en lejonman...

Sen var det återigen en busstur på 2,5 timmar och sen kom vi fram till vårt sista hostel för denna resa i Twizel. Tråkigare ställe har jag aldrig varit på tror jag så vi sprang mest runt och umgicks så mycket vi kunde eftersom det var sista eftermiddagen/kvällen med gänget. Efter middagen var det dags för sista utmaningen i våra djurgrupper och det var att vi skulle få klä ut killarna till tjejer och vi fick en halvtimme på oss. Måste säga att vi lyckades rätt bra ändå...

Efter lite catwalk och grejer så skulle vi ge våra "buddy-gifts". Första dagen lottades det ut buddies till alla i gruppen och man skulle köpa en present till denna för 5 dollar. Jag hade köpt en liten pingla till min buddy och jag fick en bit av ett bungyrep av Line som hade mig som buddy. Efter det fick alla varsitt gruppfoto och resten av kvällen sprang vi runt och signerade varandras kort och skrev hälsningar till varandra. Vid halv ett fick vi inte vara uppe längre utan var tvungna att gå och lägga oss, jag och Alex låg dock uppe till typ 2, halv 3 och pratade om allt innan vi somnade.

Dag 11

Tidigaste morgonen på hela touren, 05.20 var vi tvungna att gå upp idag eftersom vi hade en lång väg till Christchurch. En seg busstur och det var kolsvart när vi lämnade Twizel. Hela bussen halvsov i princip hela bussresan. Vi fick i alla fall se en fin soluppgång.

Vid 11 tiden var vi framme vid flygplatsen och folk började säga hejdå till varandra. Vid 12 tiden var det min tur att åka och det var sjukt sorgligt att lämna alla människor, de hade ju trots allt blivit som min familj under de där dagarna och vissa av dem kommer jag ju nog aldrig se igen. Sorgligt men sant. 11 underbara dagar på sydön med underbara människor. Kommer aldrig glömma den här resan för vi hade alldeles för mycket kul för att det ska glömmas bort. Det bästa med resan måste nog varit Queenstown och Nevis Bungy Jump, en upplevelse utöver det vanliga. De jag saknar mest är våra mongostunder i vårt rum med Alex, Malin, Vale & Flo. Vale & Flo har jag ju iofs här i Hamilton men Flo åker hem till Chile på tisdag redan, Vale stannar dock till december. MALIN OCH ALEX KOMMER JAG JU TRÄFFA IGEN NÄR VI ÅKER TILL AUSTRALIEN DEN 29 NOVEMBER. ELVA DAGAR I AUSTRALIEN WIIIIIHHHHHHHH!!