Day 8&9 - Sydney

Dag 8
Idag gick vi upp väldigt tidigt, typ 6, och eftersom vi lagt oss väldigt sent var vi inte de piggaste människorna på denna jord. Men vi släpade oss i alla fall upp ur sängen, packade våra väskor, åt frukost och satte oss på bussen till flygplatsen. Det var nu dags att säga hejdå till Gold Coast och ta flyget ner till Sydney!! Vi kom i alla fall till flygplatsen, flyget var lite försenat så vi hängde runt där (snarare satt alla på sina telefoner eftersom det var gratis wifi på flygplatsen) och sen fick vi äntligen hoppa på flyget. Flygresan var hemsk, vet inte vad det var med flygplanet men det skakade typ hela resan till Sydney så alla var rätt glada när vi väl landade. Efter det blev det bussresa till hotellet vårt som låg väldigt centralt så vi klagade inte. Rummen var dock inte alls i klass som i Surfer's. Vi var tre i varje rum och det var liksom tre sängar som var intryckta i rummet och knappt någon golvyta alls. Aja, vi dumpade i alla fall våra väskor på hotellet, fräschade upp oss lite och gick sen ut för att undersöka Sydney. Först lunch och sen shoppade mina kompisar (inte jag, för jag är en duktig tjej som inte ville slösa pengar) och jag kollade på. Fick lite förståelse för alla pojkar som får följa med sina flickvänner, hahaha.

När vi kommit tillbaka till hotellet och chillat ett tag bestämde vi oss för att ge oss iväg till Chinatown eftersom det var någon stor marknad där. Vi kom dit, det sög och ingen av oss ville ha kinamat till middag så efter mycket prat hit och dit gick vi till Darling Harbour istället.

Så vi åt på ett foodcourt och vandrade sedan tillbaka till hotellet eftersom vi var tvungna att vara hemma en speciell tid såklart. Vi hängde några stycken på vårt rum och efter en stund blev jag trött på alla människor så jag gick över till Daphs, Theresas och Aylins rum istället och hängde där, kollade på svampbob och pratade. Efter ett tag kommer Maja över och säger att Niklas har tryckt in sina fötter i mina kuddar, kletat sin fotsvett i hela mina lakan och på min telefon. Blev så sjukt äckligt arg, han tvättade i alla fall telefonen och jag sov i samma säng som Alex den natten. Fick min hämnd dagen efter dock.

Dag 9
Idag hade vi ledig morgon/förmiddag så efter frukost gick jag, Maja, Alex, Eirik, Sebastian och Turn (vet inte hur man stavar hans namn) till Sydney Sky Tower. Klantarsel som jag är lyckades jag ju tappa bort biljetten efter jag och Maja poserade med Leonardo di Caprio så medans alla andra gick in för att kolla på 4D filmen fick jag springa tillbaka till kassan och be om en ny. Killen i kassan var snäll och gav mig en ny utan att jag behövde betala i alla fall så det var bra.

När jag kom tillbaka visade det sig i alla fall att Seb väntade på mig så vi gick in och kollade på 4D filmen och när vi kom ut därifrån stod resten av gruppen och väntade på oss och sen tog vi hissen upp i tornet. Rätt så nice utsikt faktiskt, Sydney är så himla fint!

När vi hängt uppe i tornet ett tag åkte vi ner igen och gick tillbaka till hotellet för vi skulle på en cruise runt i en båt med gruppen. Så vi mötte upp alla i lobbyn och gick sen ner till därifrån båtcruisen skulle gå från, vilket var typ bredvid operahuset så vi passade på att ta massa kort med det också.

Sen gav vi oss i alla fall ut på vår båttur runt Sydneys hamnar eller vad man ska säga och det pågick i typ 1 och en halvtimme. Mysigt var det.

Tillbaka till hotellet igen sen, gjorde oss i ordning och sen gick jag, Alex och Maja ut för en finmiddag i Darling Harbour. Så vi åt på ett mysigt italienskt ställe och sen tog vi plats för att få bra platser på fyvverkerierna som skulle vara klockan nio. Så där satt vi i hamnen tillsammans med massa människor och hade det bra. Vi köpte även lite snygga tomteluvor sådär.

Sen tillbaks till hotellet igen och det var då Seb hjälpte mig att ge igen på Niklas. Jag hade tagit massa socker vid frukosten och hällde det i Niklas säng, killen låtsades inte om som att han kände något tydligen men jag mår ändå bra av att veta att han faktiskt låg och sov i socker. Vi bad personalen om att byta ut hela klädsetet i min säng så jag sov i min egna säng denna natt! Innan vi gick och la oss hängde vi i alla fall massa människor i ett hotellrum som vanligt och vid 12 gick vi tillbaks till oss, duschade och fixade grejer och gick sen och la oss.