Day 6&7 - Surfer's Paradise

Bara för att jag är en tönt kommer det en aussie låt till varje inlägg. Idag får ni min och Emils favvislåt från när vi var i Australien 2005. Vi (eller i alla fall inte jag) fattade inte att det handlade om cricket då, men jag älskar fortfarande denna låten.

Dag 6
Idag vaknade vi upp vid åtta tiden, käkade frukost, samlade gruppen och sen gick vi ner till stranden. För idag skulle vi SURFA! De delade upp oss i två grupper, ena gruppen fick chilla på stranden medans de andra surfade. Jag var i första gruppen som skulle surfa så vi fick sätta på oss några snygga röda våtdräktströjor och välja en surfboard och sen släpa ner den till stranden. Skojar inte när jag säger släpa, jag har så små armar så jag kunde inte hålla runt surfbrädan så ja jag släpade den så gott jag kunde. Haha.

När vi väl kom ner till stranden delade de upp oss igen till två mindre grupper och vi fick varsin instruktör. Vi fick först ligga på stranden och göra momenten: paddla, hoppa upp på knä, fram med benet och hoppa upp till stående, nnan vi fick gå ut i vattnet och prova på riktigt. (Jag är faktiskt med på dessa bilder, man ser min surfbräda och mina händer haha)

Sen efter lite springande och uppvärmning fick vi äntligen gå ut i vattnet. Åh herregud vad dålig jag var. De sa dock att det inte var några bra nybörjarvågor. Vågorna kom väldigt tätt, var väldigt starka och de var ganska höga men jag tror jag lyckades stå upp i några sekunder 2 gånger innan man föll pladask ner i vattnet igen. Sen kanske jag stod upp i en halv sekund fler gånger, men det räknas liksom inte. Trots att det var himla svårt var det sjukligt kul och vår 1 och en halvtimme gick väldigt fort. Så med svullna knän och blåmärken lite överallt var vi nöjda och glada efter vår surflektion och låg på stranden och stekte i värmen i några timmar. Badade gjorde vi med och jag hade världens obehagligaste upplevelse. En gigantisk våg slog ner rakt på mig, så jag drogs ner med den under ytan och snurrade runt ni vet sådär upp och ner och rullades runt hur länge som helst och jag visste inte vad som var upp eller ner och jag trodde jag skulle dö där ett tag. Tror jag var under vattnet i typ 10-15 sekunder eller nått. Usch. Inte bra att vara i solen så länge i alla fall om man heter Annie och bränner sig väldigt lätt, men det tar vi senare. Tyvärr fick inte Seb någon bränna av min och Majas fina konstverk...

Vi gick i alla fall tillbaka till hotellet och gav oss sedan ut på en liten shoppingrunda i Surfers. Jag köpte ett par nya jandals (behövdes verkligen) och ett par Aussieshorts turist som jag är. Jag och Alex gjorde också VÄRLDENS BÄSTA FYND i ett köpcentrum. Jag såg en stooooor godisaffär och tycktes mig se en gott och blandat påse så jag sprang in där och Maja följde mig. Jag studsade upp och ner för de hade massa svenskt godis; typ daim, marabou, djungelvrål och gott&blandat. Personalen i affären kommer fram till mig och säger: I guess you're from Sweden? Come and look at this! Följer med henne och hon går till kylskåpet i affären och tar ut en JULMUST. Alltså Maja började skratta åt mig för mina ögon blev som en 5 årings. Jag rusar ut ur affären, hämtar Alex och hon blir minst lika excited som mig. Så ja, vi lämnade affären med varsin julmust i handen. Äntligen lite julkänsla i värmen!!

Sen gick vi tillbaka till hotellet efter en lång konversation med en kille som trodde vi var backpackers och ville sälja några biljetter till nån pubrunda till oss. Vi spelade med ett tag och när vi försökte gå vägrade han släppa oss, hahahah försäljare. Seb var inte så glad på oss just då eftersom vi stod och pratade med killen i nån halvtimme. Kom tillbaka till hotellet i alla fall och duschade. Det var då jag upptäckte solbrännan. Hela övre partiet på min rygg och över axlarna var illrött men värst var runt bikinitrosorna. Alltså tänk er typ hur man har på sig ett par short. HELA DET VAR ILLRÖTT OCH GJORDE HUR ONT SOM HELST. Skojar inte när jag säger att min rumpa och min framdel på benen såg ut såhär: http://www.tareendermatology.com/wp-content/uploads/sunburn-relief.jpg. Överdriver inte ens, lovar. Ni kan fråga Maja eller Alex eller vem som helst. Pissont gjorde det i alla fall och jag hade ont i flera dagar efter. (Ja, jag hade 30+ i sunblock på mig)

Vi samlades i alla fall alla senare i lobbyn på hotellet och gick till Hard Rock Café där vi skulle äta middag tillsammans. Riktig mysmiddag och efter hade vi fritid till tiotiden igen. Jag, Seb och Alex passade på att ta foton i Photobooth maskinen.

Jag, Alex och Maja gick tillbaka till hotellet och de badade i poolen. Inte jag för jag hade för ont av solbrännan, hahahaha. Denna kväll gjorde vi inte så himla mycket, alla gick till sina rum och Maja försvann upp till killarnas rum. Alex och Lisa gick och la sig och jag var inte trött så jag satt ute och chillade själv tills Maja kom tillbaka ner till vårt rum och sen satt vi ute och pratade ett tag innan vi gick och la oss. Såhär fina var i alla fall mina ben efter surfningen (man ser inte så himla bra, men alltså mina knän var svullna satan och blåmärken överallt):

Dag 7
Ny dag och idag var alla väldigt taggade för vi skulle till Dream World och Whitewater World. Ett nöjesfält och en vattenpark som satt ihop. Vi blev faktiskt besvikna, tro det eller ej. Men jag vet inte, känns som vi hade förväntat oss mer än vad det var. Måste säga att Gröna Lund och Liseberg faktiskt var bättre än Dream World. Tower of Terror var dock min favorit. Vi gjorde inte fria fallet för när vi väl hittade våra kompisar hade dem redan gjort det och jag liksom kände att jag klarar mig bra utan att göra det. Karusellerna vi gjorde på Dream World var i alla fall Tower of Terror, The Claw, Buzzsaw, The Cyclone och Shockwave. Om ni nu får lust att googla på dem liksom. Köerna tog lång tid och vi ville ju ha lite tid för Whitewater World också.

På eftermiddagen gick vi då till andra parken, Whitewater World. Jag ÄLSKAR vattenparker sååååå mycket. Vi åkte nästan allt som fanns (nån stor grej var stängd tyvärr) men det var så grymt kuuuul. Maja och Alex fick mig till och med att göra The Wedgie, usch. Är en sån där när man står upp och sen försvinner liksom golvet och du bara faller rakt ner. Men jag överlevde och det var kuuuuul!

Sen tog vi vårt pick och pack och tog bussen tillbaka till hotellet efter en rolig (men väldigt väldigt varm) dag. Hem och duscha och sen hade vi fri middag idag så vi bestämde att ta takeaways och äta på stranden. Såååå mysigt och gosigt hade vi det. Vissa människor badade till och med i havet. Men vi satt i alla fall där på stranden med gänget ett bra tag innan vi var tvungna att gå tillbaka till hotellet igen. Tidig hemmatid hade vi ju alltid, men det var ju för att våra ledare inte ville att vi skulle försvinna..

Ja, denna kväll var också vääääldigt rolig. Vi hade massa folk över i vårt rum igen, det var ju väldigt stort som sagt. Vi pratade, dansade och sjöng och hade en rolig kväll helt enkelt. Slutade med att vi åt citroner klockan tre på natten, hahaha. Tror vi kom i säng vid typ halv fyra och vi skulle upp klockan sex dagen efter, oops.