Day 3&4 - Fraser Island

Låt som passar till detta inlägget:

Dag 3
Idag fick vi gå upp tidigt eftersom vi hade en 3 timmars bussresa från Brissy till Fraser Island. Om jag minns rätt så var det klockan 6 och efter lite frukost satte vi oss på bussen och körde. En pratglad chafför hade vi som berättade massa om alla städer och sånt vi körde igenom, men man var lite för trött för att faktiskt lyssna på riktigt. 3 timmar på en buss med en toalett som stank var ju lite trevligt det också. Vi kom i alla fall fram till färjan efter tre timmar och ett affärsstopp där jag köpte citroner (håret ni vet). Gruppen när vi väntar på bussen som ska ta oss till båten som sen ska ta oss till Fraser Island.

45 minuter på en båt för att ta oss till världens största sandö. Ni ser ön i bakgrunden på bilderna, men mest var det vatten. Vi såg inga hajar eller någonting på vägen ut, hade hoppats på något. Haha.

När vi väl kom ut till ön och väntade på bussen till våra lodges sprang vi runt på stranden och jagade blåa krabbor. Var så himla kul för dem var i en stor grupp och chillade runt men så fort de såg oss fick de världens fart och började springa jättefort så vi sprang efter och ja, de grävde ner sig i sanden och massa. Haha söta saker.

När vi kom till våra lodger bytte vi om direkt och gick sen ner på stranden och chillade lite i solen. När man var på stranden var det inget stängsel så om man hade tur kunde man se vilda dingos, men vi hade ej någon tur under hela resan så inga dingos för oss. Vi badade i alla fall i havet trots att det var grumligt vatten. långgrunt och äcklig botten. Tydligen fanns det stingrockor i vattnet men inte träffade vi på någon som tur var. Tillbaka upp till rummet och duschade och sen var det middag. Vi fick smällkarameller och hattar eftersom det var första december, hihi.

Efter middagen skulle vi egentligen haft en bonfire men eftersom det var väldigt torrt fick man inte elda eftersom vi då kanske hade bränt upp hela ön. Så vi delade oss i två grupper och hade en scavanger hunt där vi fick springa runt över hela "hotellområdet" och leta ledtrådar och min grupp vann såklart. Jag var barfota hela tiden så mina fötter var lagomt ömma och trötta när vi kom tillbaka till lodgen. Vi hängde uppe rätt sent och var rädda för alla kryp. Bästa kan ju varit när jag skulle nudda en flygande pinne (ni vet vandrande pinne fast den var enorm och kunde flyga) med en kniv, hahaha. Var livrädd och jag tror typ varenda människa som var i det rummet har film på mig när jag ska nudda den, haha orkar inte. Sen hittade vi spindlar lika stora som ens hand i duschen. Efter mycket skrik och skratt gick jag till slut och la mig rätt sent i alla fall.

Dag 4
Idag vaknade vi rätt tidigt igen eftersom vi hade en busride runt på Fraser Island. Eller ja, egentligen bara till två sjöar på ön men det var mysigt. Så efter frukosten satte vi oss i en buss som vi trodde skulle åka runt på vägar, visade sig att vi hade mycket fel och vi åkte helt enkelt runt på sandvägar inne i skogen. Det var rätt guppigt och så vidare men rätt kul också. Man kunde ju inte direkt sova på bussen, haha. Vi kom i alla fall fram till första stället som var en mysig liten sjö med typ världens vitaste strand där vi hängde i cirkus en timme och solade och badade. Mitt hår är inte fettigt utan det är citronsaft!!

Vi åkte sen till en annan del av ön där vi åt lunch och sen åkte vi till ett nytt ställe. Vi fick gå en liten promenad på några kilometer och sen kom vi till en big as och deep as lake. Det var sjukt mysigt där i alla fall och vi simmade runt där ett bra tag innan vi satte oss på bussen och åkte tillbaka till hotellet.

Vi kom tillbaka till hotellet, duschade och sånt och gick sen ner till stranden för att kolla på solnedgången innan vi skulle äta middag.

Middag hade vi och sen var vi på djurjakt med en av guiderna i mörkret. Vi hittade lite giftiga spindlar och andra giftiga och dödliga saker och sen åkte vi tillbaka till lodgen. Hängde uppe rätt sent med Maja, Seb och Lenny eftersom alla andra gick och la sig en efter en men vi var inte trötta alls. Gick sen och la oss efter mycket prat och skratt och en väldigt rolig kväll till slut i alla fall.