Dag 1&2 - Brisbane

Nu kära vänner och bloggläsare kommer första inlägget om Australienresan. Först måste jag bara skriva att det är den bästa resan någonsin och det har mycket att göra med gruppen. Vi blev som en stor familj och gjorde så himla mycket roliga och knäppa saker tillsammans och det var ingen som ville åka hem igår eftersom vi som sagt hade så himla kul.. Aja, here we go.
Lite passande musik, som även var vår morgonsång (de gånger vi åkte buss):

Dag 1
Jag och Alex fick skjuts av Mary från Hamilton upp till Auckland så vi kom till flygplatsen cirka tolvish. Träffade Maja (dansk tjej som vi känner från sydöresan) direkt och sen letade vi upp vår tourguide Wayne och checkade in våra väskor. Mötte upp resten av folket vi kände från sydön, Malin och Mia, och hängde runt lite på flygplatsen till klockan tre då vårt flyg gick. Fick sitta bredvid Maja på flyget till Brisbane så det var allgood. Air NZ har ny safetyfilm, hihi.

Vi kom till Brisbane, tog våra väskor och åkte sedan till hotellet. Fick dela rum med Mia och Steph (två tyska tjejer, goa som satan). Shotguna på sängen så jag fick en hel dubbelsäng för mig själv och de andra två delade dubbelsäng, hehehe. Sen gick vi hela gruppen till Vapiano för att äta och hade lite fritid på kvällen i Brisbane så vi sprang runt lite, gick nästan vilse och satt och pratade på Starbucks innan vi gick tillbaka till vårt hotell för att sova.

Dag 2
Idag vaknade vi upp med spöregn och drog ner och åt hotellfrukost. Eller själv så var man barfota vid frukosten och det gillade inte personalen så jag var tvungen att springa upp till hotellrummet igen och sätta på mig skor, haha. Var lagomt hungrig och lite grinig efter det men det blev bättre när jag fått min frulle. Gotta love Sashu i detta foto, så koma.

Ja vi skulle ju till Botanical Gardens, men det regna så vi gjorde inte det. Vi fick freetime i Brisbane vilket är lika med shopping för oss tjejer! Var lugn mami, jag shoppade ingenting ;) Så jag sprang runt i Brisbane med norska Maja och Alex i princip hela dagen.

När vi fick ont i fötterna så gick vi tillbaka till hotellet och gjorde oss i ordning för middag. Mötte upp resten av gruppen i lobbyn och gick sedan till Southbank där några av oss badade innan middagen och det var en marknad. Hittade en jättesöt väska i känguruskinn som jag ångrar som fan att jag inte köpte nu. De sålde sjukt coola iPhoneskal också, men inte köpte jag ett sånt heller. Bläääää.

Vi åt middag tillsammans med gruppen på en restaurang och gick sedan hem till hotellet. Köpte lite Ben&Jerry's på hemvägen eftersom de inte har det i NZ och hade girl's night med glass på vårt hotellrum. Vi gick och la oss efter det eftersom vi hade en tidig morgon dagen efter.